6 vedcami potvrdených benefitov moringy

Moringa oleifera sa radí medzi najznámejšie super-potraviny. Ide o rýchlo rastúci strom, ktorý pochádza z Indie a prirodzene rastie v tropických oblastiach. Jeho listy sa premieňajú na prášok prinášajúci viacero pozitívnych účinkov na zdravie. Tie potvrdili aj prestížne vedecké štúdie.

Moringa oleifera môže byť skvelým výživovým doplnkom. Pozrite sa, aké benefity vie priniesť!

1. Antioxidačné účinky

V ľudskom tele sa prirodzene vyskytujú voľné radikály spôsobujúce rozličné ochorenia. Plus, sú príčinou rýchlejšieho starnutia buniek. Moringa obsahuje silné antioxidanty, ktoré ich vedia eliminovať. Štúdia zistila, že užívanie 7 gramov moringa prášku denne počas 3 mesiacov dokáže významne zvýšiť hladinu antioxidantov v krvi.

Moringa

2. Podpora obranyschopnosti organizmu

Moringa zásobí telo dôležitými látkami – bielkovinami, vitamínom B6, A a C, D, K, železom, riboflavínom či horčíkom. Vďaka tomu dokáže podporovať imunitný systém a chrániť pred ochoreniami. Moringa je v súčastnosti považovaná za jednu z nutrične najkoplexnejších raslín sveta. Obsahuje až 12 vitamínov, 13 minerálov či aminokyseliny a preto je často označovaná aj ako prírodný multivitamín.

moringa

3. Zníženie hladiny cukru v krvi

Štúdie prevádzané na zvieratách zistili, že moringa môže pomáhať pri boji s vysokou hladinou cukru v krvi. Dokonca, existuje aj niekoľko výskumov, ktoré pozorovali jej vplyv na ľudský organizmus. Jeden z nich zistil, že užívanie 7 gramov moringa prášku denne počas 3 mesiacov znížilo hladinu cukru v krvi v priemere o 13,5 %.

krvný_cukor_zmenšné

4. Zníženie hladiny cholesterolu v krvi

Zvýšená hladina nezdravého cholesterolu môže spôsobovať vážne kardiovaskulárne ochorenia. Moringa účinky sú v tomto smere skutočne zaujímavé. Štúdie zistili, že pri pravidelnom užívaní dokáže znižovať hladinu cholesterolu v krvi.

cholesterol_zmenšná

5. Ochrana pred arzénovou intoxikáciou

Arzén sa do tela dostáva z vody či potravín a môže spôsobovať zdravotné problémy. Štúdie prevádzané na myšiach a potkanoch zistili, že konzumácia semiačok či listov moringy dokáže chrániť pred niektorými prejavmi arzénovej intoxikácie.

arsén_zmenšná

6. Redukcia zápalov

Moringa oleifera obsahuje isothiocyanáty, ktoré podľa vedcov môžu mať veľmi dobré protizápalové účinky. Tie boli potvrdené výskumami na zvieratách, pričom stále prebiehajú štúdie, ktoré skúmajú ich prejav v ľudskom organizme. Okrem isothiocyanátov moringa obsahuje viac ako 35 ďalších látok, ktoré sa podieľajú na reduckií zápalov.
moringa

button

 

Zdroje:

https://www.healthline.com/nutrition/6-benefits-of-moringa-oleifera#TOC_TITLE_HDR_5

https://www.medicalnewstoday.com/articles/319916#what-are-the-benefits

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13880200802366710

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25183111/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10661880/

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3109/09637489309017439

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17951477/